Gotowe masy bitum.

RE -bitumiczna masa reaktywna -szybkowiążąca 1 składnikowa na zimno
Biguma TACReaktiv Asphalt

Mieszanki na zimno - reaktywne - szybkowiążace
Biguma Aquabit Biguma Aquabit

Mieszanki na zimno - emulsyjne - do napraw w nawierzchni
MMA POMORZE 2000 MMA POMORZE 2000

Klej do oznakowania odblask.
Biguma TAC Biguma TAC


drogowe taśmy dylatacyjne

Gotowe masy bitumiczne  
na zimno

Taśmy dylatacyjne

biguma tapeBiguma Tape

biguma tape plusBiguma Tape Plus


drogowe taśmy dylatacyjne

Taśmy dylatacyjne 
różne rozmiary

Masy Na Zimno

Biguma Frtisgshlaemme EBiguma Frtigschlaemme E

Biguma Frtigshlaemme ESBiguma Frtigschlaemme ES


Emulsyjne Masy Zalewowe

Emulsyjne masy zalewowe 
na zimno

Masy zalewowe

Biguma 1401Biguma 1401
Biguma N 10Biguma N 10
Biguma RS Biguma RS
Biguma SF CE Biguma SF CE
Biguma TL82 Biguma TL82


Masy Zalewowe Bitumiczne
Bitumiczne masy zalewowe 
dylatacyjne i naprawcze, na gorąco do nawierzchni drogowych

Kleje do szwów

Biguma NahtBiguma Naht

Biguma PlastBiguma Plast


Kleje do Szwów

Kleje do szwów  
nowobudowanych nawierzchni asfaltowych

Masy dylatacyjne

biguma 700Biguma 700

biguma BAB20 ZTVBiguma BAB20 ZTV


Bitumiczne masy dylatacyjne do szyn stalowych

Bitumiczne masy dylatacyjne 
do szyn stalowych

Masy naprawcze

Biguma DS10Biguma DS10

Biguma DS30Biguma DS30


Bitumiczne masy naprawcze na gorąco

Bitumiczne masy naprawcze
na gorąco do kolein i ubytków

Gruntownki

Colzumix HaftgrundColzumix-Haftgrund

colzumix-SColzumix-S


gruntowniki drogowe

Gruntownki 

Statystyki

We have 17 guests online

Transport

Oferujemy transport na terenie całej Polski.
- transport drogowy
- kolejowy
- kolejowy z dowozem

BIGUMA N 10 to półelastyczna asfaltowa masa zalewowa do wypełniania szczelin pomiędzy elementami galanterii betonowej, stosowana na gorąco. BIGUMA N10, produkowana na bazie asfaltu, jest półelastyczną (niskoelastyczną) masą przeznaczoną do wypełniania fug i szczelin pomiędzy elementami galanterii betonowej jak kostki brukowe, krawężniki, płyty chodnikowe itp. Opracowana ze szczególnym uwzględnieniem warunków klimatycznych Centralnej Europy.

Cechy produktu:
Asfaltowa masa zalewowa BIGUMA N10 spełnia wymagania „Technicznych warunków dostaw asfaltowych zalew drogowych" (TL bitFug 82) Art. B dla „mas zalewowych do kostki brukowej i płyt betonowych". Asfaltowa masa zalewowa BIGUMA N 10 oraz wykonane nią uszczelnienia charakteryzują się następującymi cechami:

  • niskoelastyczne połączenie elementów betonowych, gwarantujące dużą stabilność, wysoką odporność na nacisk i działanie sił ścinających oraz wysokie i niskie temperatury;
  • łatwość wbudowywania w niskich i wysokich temperaturach;
  • bardzo dobra przyczepność do podłoży mineralnych i bitumicznych;
  • duża odporność na starzenie się zarówno produktu, jak i wykonanego połączenia;
  • odporne na działanie wody, soli, słabych kwasów itp.
  • produkt na bazie asfaltu – łatwy recycling.

Aplikacja:
a) roztapianie

Po wyjęciu zalewy z opakowania (puszka metalowa lub karton) należy ją włożyć do kotła i rozgrzać do temperatury aplikacji 150-180 0C. Najlepszy jest kocioł płaszczowy z mieszadłem mechanicznym i termometrem, pozwalający unikać miejscowego przegrzania i przywierania skoksowanego materiału do ścian kotła. Należy bardzo uważać, by nie przegrzać masy powyżej temperatury maksymalnej – spowoduje to uszkodzenie polimerów, zawartych w masie i w konsekwencji doprowadzi do utraty jej właściwości. Stapiać jedynie taką ilość zalewy (masy), która przewidywana jest na zapotrzebowanie całodzienne, ponieważ właściwości produktu mogą się zmienić w wyniku wielokrotnego stopienia.
b) przygotowanie podłoża
Szczeliny pomiędzy elementami przed wypełnieniem zalewą muszą być suche i czyste. Należy usunąć z nich pozostałości oleju i tłuszczu oraz luźne kawałki. Szczeliny należy przedmuchać strumieniem sprężonego powietrza, można użyć powietrza gorącego w celu dodatkowego wysuszenia i podgrzania szczeliny.
c) gruntownik
W zasadzie stosowanie gruntownika nie jest konieczne. Niektóre elementy z kamienia naturalnego o bardzo gęstej strukturze powierzchni mogą jednak wymagać zastosowania gruntownika w celu zwiększenia przyczepności. W takich przypadkach należy zastosować gruntownik COLZUMIX-Haftgrund lub COLZUMIXIVS. Gruntownik musi pokrywać ściany fugi w całości, tworząc cienki film. Przed wypełnieniem fugi naniesiony gruntownik musi wyschnąć tzn. powierzchnia zagruntowana powinna być dotykowo sucha. Tak przygotowane podłoże gwarantuje wysoką siłę przyczepności i prawidłowe uszczelnienie.
d) wypełnienie fugi
Przed przystąpieniem do uszczelniania przestrzeni pomiędzy elementami, w przypadku układania nowej nawierzchni, należy upewnić się, że proces stabilizacji podłoża pod nawierzchnię brukową został zakończony, a ewentualnie naniesiony gruntownik wysechł. Asfaltową masę zalewową BIGUMA N10 można aplikować z konewki (ew. innego naczynia) lub mechanicznie przy użyciu lancy. Podczas tej czynności masa musi mieć odpowiednią temperaturę. W niższej temperaturze płynność masy spada, co wyraźnie utrudnia pracę, a masa może nie wypełnić
szczeliny do końca, co potencjalnie zagraża zniszczeniem nawierzchni jak np. wybrzuszenia. Stygnięcie masy może powodować jej niewielkie kurczenie się, zależne od rozmiarów fugi. W takim przypadku może być niezbędne ponowne zalanie uzupełniające szczeliny. Ponowne zalanie powinno się przeprowadzić zaraz po poprzednim. Należy jednak zwrócić uwagę na warunki atmosferyczne – zalewanie w niskich temperaturach powoduje większe obkurczanie niż w temperaturach wyższych. Następnie, gdy temperatura wzrasta, elementy łączone naturalnie rozszerzają się powodując ściskanie szczeliny, co z kolei spowoduje powstanie nadmiaru masy i utworzenie górki. Nie jest to niebezpieczne dla samej spoiny, ale jest słyszalne pod ruchem i może być przyczyną reklamacji ze strony inwestora. Proces uszczelniania powinien być tak przeprowadzony, by nie trzeba było usuwać nadmiaru masy. Może to spowodować istotne, bardzo trudne lub wręcz niemożliwe do usunięcia zabrudzenia elementów.

Warunki pogodowe:
Odpowiednio przygotowane miejsca mogą byś zalewane w korzystnych warunkach atmosferycznych,
przy temperaturze podłoża nie niższej niż 5° C. Przy zagrożeniu opadami deszczu lub przy wystąpieniu jego
opadu należy przerwać pracę.

Zużycie materiału:
- BIGUMA N 10 – długość szczeliny [cm] x szerokość szczeliny [cm] x głębokość szczeliny [cm] x gęstość masy
[=1,4 g/cm3] = zużycie [g]
- Gruntownik COLZUMIX-Haftgrund lub COLZUMIX-IVS - zużycie gruntownika (jeśli niezbędne – zależnie od
konstrukcji elementu) wynosi ok. 3% ilości masy zalewowej BIGUMA N 10, niezbędnej do wykonania danego
zadania.

Magazynowanie:
Produkt należy magazynować w chłodnym i suchym miejscu. Okres przechowywania przynajmniej 24 miesiące
Opakowania:
- puszka metalowa (hobok) 15 kg – 14 szt./pal
- puszka metalowa (hobok) 40 kg– 11 szt./pal
- karton 15 kg kg – 64 szt./pal
- karton 30 kg – 36 szt/pal

Środki czystości:
- sprzęt – benzyna i ogólnodostępne rozpuszczalniki
- kontakt ze skórą – pasta do mycia rąk
Usuwanie odpadów:
Do recyklingu nadają się jedynie całkowicie i dokładnie opróżnione pojemniki. Resztki substancji mogą być usuwane zgodnie z przepisami dotyczącymi usuwania odpadów nr 170302 (mieszanki mineralnoasfaltowe nie zawierające smoły).

Dane techniczne:
Rodzaj asfaltowa masa zalewowa
Podstawowy składnik asfalt
Kolor czarny
Gęstość 1,4 g/cm3
Konsystencja ciało stałe niskoplastyczne, po podgrzaniu - płynne
Nakładanie konewką, lancą lub zalewarką
Temperatura wbudowywania 150-180 0C
Gruntownik nie wymagane, COLZUMIX-Haftgrund lub COLZUMIX-IVS